Ανακαλύψτε έναν εναλλακτικό τρόπο προσέγγισης του μουσείου, μια εκπαιδευτική διαδικασία που δίνει πρωταγωνιστικό ρόλο στο παιδί και στην ανάπτυξη της σχέσης του με το μουσείο, έναν συμμετοχικό ερευνητικό τρόπο μάθησης, με διαθεματική και διεπιστημονική διάσταση.
Τα εκπαιδευτικά προγράμματα του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να συμβάλλουν στην κοινωνική, συναισθηματική και γνωστική ανάπτυξη του παιδιού ενθαρρύνοντας την κριτική σκέψη, την πρωτοβουλία, τη δημιουργικότητα και την ανακάλυψη.
Τι είναι εκπαιδευτικό πρόγραμμα;
Ένας εναλλακτικός τρόπος προσέγγισης του μουσείου, μια εκπαιδευτική διαδικασία που δίνει πρωταγωνιστικό ρόλο στο παιδί και στην ανάπτυξη της σχέσης του με το μουσείο, ένας συμμετοχικός ερευνητικός τρόπος μάθησης, με διαθεματική και διεπιστημονική διάσταση. (Ζαμπέλ Μουρατιάν, 1993)
Ποιες οι βασικές αρχές των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του μουσείου μας;
Τα εκπαιδευτικά προγράμματα σχεδιάζονται σύμφωνα με τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του κοινού, τις δυνατότητες και τους περιορισμούς του χώρου και το Διαθεματικό Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών. Είναι αποτέλεσμα διεπιστημονικής συνεργασίας και διαθεματικής προσέγγισης.
Τα εκπαιδευτικά προγράμματα του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να συμβάλλουν στην κοινωνική, συναισθηματική και γνωστική ανάπτυξη του παιδιού ενθαρρύνοντας την κριτική σκέψη, την πρωτοβουλία, τη δημιουργικότητα και την ανακάλυψη.
Ποιοι οι γενικοί στόχοι των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του μουσείου μας;
Τα παιδιά:
Ερμηνευτής
Τι σημαίνει ερμηνευτής- τρια εκπαιδευτικών προγραμμάτων;
Τα εκπαιδευτικά προγράμματα του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου σχεδιάζονται και υλοποιούνται από τους εκπαιδευτικούς του μουσείου, τους «ερμηνευτές».
Ερμηνευτής είναι αυτός που επικοινωνεί με το κοινό ανάλογα με τις δυνατότητες και τα ενδιαφέροντά του. Ο ερμηνευτής δε διδάσκει, δεν ξεναγεί, δε μεταδίδει γνώσεις, αλλά βοηθάει το κοινό να ανακαλύψει μόνο του αυτό που το ενδιαφέρει και να μάθει πώς να μαθαίνει.
ΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΥ Ε.Π.Μ. ΣΗΜΕΡΑ